Szczegółowe omówienie próby Kuźnia Zimowej Runy

4 marca 2024
Ogólne

Witajcie, podróżnicy!

Dołączcie do maksymalnie 10 graczy najwyższego poziomu w mrożącej krew w żyłach próbie z coraz trudniejszymi przeciwnikami. By rozwiązać zagadki runiczne, pokonać Lodowy Konstrukt, zgładzić pradawnego Strażnika lodu i zdobyć unikatowe nagrody, trzeba będzie współpracować z drużyną. Mamy dla Was wywiad na temat prac nad Kuźnią Zimowej Runy, a także szczegółowe omówienie koncepcji naszego zespołu grafików.

Projekt Kuźnia Zimowej Runy

Dołączcie do grafika ds. otoczenia, Carlosa Lopeza, aby przekonać się, jak zespół grafików urzeczywistnił najnowszą sezonową próbę.

Poczucie skali

Projektant poziomów, Zachary Holm, główny grafik, Brian Patenaude, i ja dyskutowaliśmy o tym, jak ma wyglądać układ tej próby. Wszystkim nam bardzo podobał się pomysł wpadnięcia w lodową otchłań po intensywnej walce. Zainspirowałem się światami znanymi z gier Dark Souls i Metroid Prime, zwłaszcza ich skalą. Moim celem było zanurzenie graczy w tym olbrzymim obszarze, a jednocześnie wprawienie ich w poczucie, że są jedynie maleńkim człowiekiem, który przemierza te niezwykle ważne budowle, gdzie każda ściana ma własną historię. Biorąc pod uwagę starsze próby, chciałem, żeby grafika była niepowtarzalna, a jednocześnie nie była zaprzeczeniem obowiązującej estetyki Aeternum.

Poczucie eksploracji

Pierwotny pomysł na otchłań był zbyt uproszczony – wpadamy przez lód, walczymy z bossem, zabieramy runę i uciekamy. Chciałem, żeby otchłań sprawiała wrażenie konstrukcji, która kiedyś miała określone przeznaczenie na ziemi, ale ostatecznie zapadła się. Dzięki temu gracz mógłby częściowo wspinać się z powrotem lub wykorzystać zniszczoną strukturę jako ścieżkę w dół. W zależności od tego, gdzie gracz by spadł, rozgrywka zyskałaby klimat eksploracji.

Poczucie zachwytu

We fragmencie z mostem kierowaliśmy się podobną filozofią. Coś, co kiedyś było funkcjonującą częścią dawnej cywilizacji, teraz jest elementem rozgrywki. Gracze mogą w akrobatyczny sposób przedostać się przez most dzięki nowej ścieżce składającej się z ogromnych stalaktytów, które spadły z sufitu. Poza tym mogą zachwycić się widokiem tej olbrzymiej jaskini i podejrzeć pradawne konstrukcje. Gdy wchodzimy głębiej, powoli okazuje się, że to nie jest typowa jaskinia. Słowo „wspaniałość” musiało odgrywać rolę w każdej jej części.

Poczucie intrygi

Na dnie zaprojektowałem dwie ścieżki. Pierwsza z nich jest ewidentnie zablokowana, a jednak celowo pokazywana graczowi. Mamy nadzieję, że olbrzymi, dawno zniszczony most za tymi wrotami sprawi, że gracze pomyślą sobie: „Chcę tam pójść”, mimo że tylko druga ścieżka umożliwia im przejście dalej. Ta wyznaczona droga prowadzi do ciągle rozrastającej się pradawnej komnaty usianej zniszczonymi ścianami ze wszystkich stron.

Poczucie satysfakcji

Szczerze mówiąc, miejsce, w którym zespół projektowy umieścił runiczną zagadkę, było znakomitym powodem, by graficy poświęcili więcej uwagi górnym sekcjom mapy. Zazwyczaj większość szczegółów umieszczamy na ziemi, czyli tam, gdzie głównie patrzą gracze. Teraz mają szansę w naturalny sposób docenić otoczenie.

Mamy nadzieję, że po zakończeniu tej drugiej walki gracze powiedzą coś w stylu: „Nareszcie mogę zobaczyć, co jest po drugiej stronie tych zamkniętych wrót”. Chcemy przekroczyć oczekiwania graczy, dając im jeszcze bardziej interesujące i zróżnicowane obszary pełne godnych zapamiętania starć z bossami i wizualnych wskazówek, które sugerują, jaka była przeszłość Aeternum. Dajcie nam znać, co sądzicie o projekcie Kuźnia Zimowej Runy, a my będziemy kontynuować ciężką pracę nad nowymi obszarami.

Nagrody

Podbijcie Kuźnię Zimowej Runy, aby zdobyć nagrody z próby, takie jak nowy artefakt, 6 nazwanych broni, 3 nazwane zestawy pancerza i nie tylko.

Nagrody standardowe

Za każdym razem, gdy pokonacie obydwu bossów, otrzymacie:

• Losową broń lub część pancerza na ich poziomie z zestawu Wymrożonego

• Szafirowy gips

Nagrody tygodniowe

Dwa razy w tygodniu otrzymacie jeszcze więcej nagród za ukończenie tej próby, w tym szansę na odkrycie artefaktu Gniew burzy. Za każde z dwóch ukończony podejść macie gwarancję zdobycia 1 części nazwanego wyposażenia (wszystkie z możliwością ulepszenia), 150 sztuk ciemnej materii i 4 części wyposażenia Wymrożonego. Nagrody tygodniowe resetują się we wtorki o godz. 5 rano czasu lokalnego. Na przykład, jeśli zdobędziecie jedną specjalną skrytkę o godz. 4:58, to zdobycie następnej będzie możliwe o godz. 5:01.

• Artefakt Gniew burzy – topór dwuręczny (10% szansy)

• Impet: Udane ataki dają 3% premii do szybkości ruchu na 3 s. (Działa na obie bronie, kumuluje się do 10 razy).

• Niekończący się piruet: Wir nie musi już trafiać w cele, by kontynuować obroty, można wirować maksymalnie 12 razy.

• Paczka żetonów frakcji (50% szansy)

Nazwane bronie:

• Mroźny tkacz – lekki pancerz

• Zamrożony czas – średni pancerz

• Strażnik lodu – ciężki pancerz

Dziękujemy za Wasze wsparcie! Do zobaczenia w Aeternum.